2025 m. III ketv. numatoma paskelbti 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti netechnologinių inovacijų plėtrą (vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ kvietimas ,,Netechnologinės inovacijos (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“. Kvietimui numatomas skirti iki 5 mln. Eur.
Kvietimo ,,Netechnologinės inovacijos“ tikslas: paskatinti įmones investuoti į gaminių (paslaugų) dizaino sprendimus, siekiant padidinti įmonės produktų ar paslaugų patrauklumą, o kartu ir paklausą bei įmonės produktyvumą.
Remiama veikla: netechnologinių inovacijų plėtros skatinimas, finansuojant investicijas į prekės ženklų, įmonės proceso (išskyrus skaitmeninių technologijų diegimą), dizaino ir organizacines inovacijas, ypač tvarių ir didinančių MVĮ integraciją į tarptautines vertės grandines verslo modelių plėtrą.
Produkto / paslaugos inovacija – naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimas ar jau esamo gaminio ar paslaugos dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus: pirma (dizaino sprendimo sukūrimo) veikla, apimanti dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, antra (dizaino sprendimo diegimo) veikla, apimanti dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžio (-ių) gamybą.
Proceso inovacija – naujo arba reikšmingai patobulinto gamybos arba pateikimo būdo diegimas, įskaitant svarbius technologijų, įrenginių arba programinės įrangos pakeitimus, įmonės lygmeniu.
Organizacinė inovacija – naujo organizacinio metodo taikymas įmonės lygmeniu, organizuojant darbo vietas arba išorės santykių srityje.
Galimi pareiškėjai: labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, veikiančios ne trumpiau kaip 2 metus, registruotos ir veiklą vykdančios Vidurio ar vakarų Lietuvos regione, kurių:
– vidutinės metinės pajamos yra didesnės nei 75 000 Eur (per pastaruosius 2 metus) už savo pagamintą produkciją ar suteiktas paslaugas;
– vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais sudaro 51 proc. bendroje pardavimų struktūroje.
Numatomas finansavimas – iki 140 000 Eur:
1. Proceso ir (arba) organizacinių inovacijų diegimo veiklai iki 100 000 Eur;
2. Dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo veiklai: iki 35 000 Eur;
3. Prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo, registracijos veiklai: iki 5 000 Eur.
Numatomas finansavimo intensyvumas:
1. Iki 50 % visų tinkamų finansuoti išlaidų;
2–3. Iki 70 % visų tinkamų finansuoti išlaidų.
Tinkamos finansuoti išlaidos:
1. Procesų ir (arba) organizacinių inovacijų diegimo išlaidos:
– projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka;
– projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos ir transporto išlaidos Lietuvos Respublikoje ir užsienyje. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 3 procentus nuo tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
– išlaidos priemonėms, įrenginių įsigijimo, išperkamosios nuomos išlaidos, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui;
– išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis;
– papildomos pridėtinės išlaidos ir kitos veiklos išlaidos, įskaitant išlaidas medžiagoms, reikmenims ir panašiems produktams, tiesiogiai susidariusios vykdant projektą (netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą).
2. Dizaino sprendimų sukūrimo ir (arba) diegimo išlaidos:
– naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos dizaino pakeitimo nauju, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) paslaugų pirkimo išlaidos;
– naujo gaminio, paslaugos dizaino sukūrimo ar jau esamo gaminio ar paslaugos dizaino pakeitimo naujais, apimant du etapus (dizaino sprendimo sukūrimas ir (arba) dizaino sprendimo diegimas) projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokestis;
– netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą.
3. Prekės ženklo sukūrimo, atnaujinimo (pakeitimo), registracijos išlaidos.
Projekto įgyvendinimo trukmė: iki 24 mėn.
Kvietimas: numatomas 2025 m. rugsėjo mėnesį.
Daugiau informacijos apie kvietimą ,,Netechnologinės inovacijos“ rasite čia.
Jeigu šis kvietimas Jums aktualus – susisiekite!